piątek, 26 grudnia 2014

Quilling - instrukcja

    Cześć :)
 Pomyślałam dzisiaj, że napiszę instrukcję robienia plastycznych rzeczy z techniki Quilling, a jutro lub w niedzielę o gazetce TM.
   Ja nie jestem ekspertem w robieniu tych cudawianek, ponieważ Quilling ma dopiero od środy, ale wiem na tyle, aby Wam przekazać tę umiejętność. W tej technice potrzebne są:
- igła
-paski (rozmiar: 7mm, 5mm lub 3mm )
no i oczywiście - klej.
Dodatkowo można jeszcze dokupić szablon kółkowy, tabliczka korkowa i pinezki, ale mniejsza z tym, to jest mój zestaw:

Jeśli ktoś nie wie gdzie to kupić niech zaglądnie na: Klik (ja tam kupiłam) Ja zaczęłam od niedawna robić tą techniką i mam na razie 2 prace, które pokażę w którymś z przyszłych postów.

PaskiGotowe paski są najlepsze! Są równo przecięte i nie widać koloru białego, dlatego je polecam. :) Paski są też różnej długości (7mm, 5mm, 3mm.) ja akuratnie polecam 5-3mm, ale to wszystko zależy od pracy wykonywanej. Polecam stronę do kupienia którą podałam wcześniej.

Przebieg pracy
Bierzemy pasek (dokonując wyboru jakiego rozmiaru), wkładamy go na nawijak (igłę do Quillingu) i zakręcamy. Jeśli już się skończył pasek papieru, odkręcamy kawałeczek i podklejamy klejem (ja używam kleju w sztyfcie lub w tubie ''Magiczny Klej'' a czasami ''Vikol''). I mamy już gotowe. Z tych kółeczek można zrobić różne kształty: 

Zależy od wykonywanej pracy. Jeśli robi się np. kwiatka to trzeba przykleić ok.6 kółeczek do siebie. A na koniec zrobić łodyżkę z liściem, nie zapominają na początki o środku kwiatka.

Klej
Klej można wybrać samemu, ale musi być warunek! Po wyschnięciu klej musi stać się bezbarwny! Jakby został biały to samemu można to zaobserwować: praca nie będzie taka ładna.

                                                                      To już koniec!
Na dziś to już tyle, myślę, że dacie radę zrobić Wasze prace techniką Quilling z moimi poradami. Jeśli zechcecie to możecie mi wysłać Wasze prace na e-mail: kasiula17d@interia.pl Jestem do waszych usług! Na blogu możecie mnie też zapytać o co chcecie, ponieważ nie będzie to udostępnione na blogu i tylko ja będę mogła zobaczyć wasze pytanie. Czekam na Wasze rezultaty! Pa!

2 komentarze:

  1. A tak w sumie to po co tablica korkowa? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczerze to ja nie wiem, ale domyślam się, że do przypinaniatych Quillingowych kółeczek :)

      Usuń